Op bezoek bij Fuji-san, de heilige berg van Japan

30 juli 2019 - Fujikawaguchiko, Japan

Vandaag een hele bijzondere dag, we gaan op bezoek bij de heilige berg van Japan met zijn iconische vulkaan vorm: Mt. Fuji!

We doen dat wel heel relaxt in de vorm van een traditioneel Japans Wellness hotel, een zgn. Ryokan, bij  één van de vijf meren rond Fuji, het Kawaguchiko meer. We zijn erg benieuwd naar het hotel en de bijbehorende hete baden (Onsen), we hebben er al veel over gehoord en verheugen ons er op na alle vermoeiende reisdagen om wat te kunnen relaxen.

De ochtend besteden we weer aan het reizen met de trein en rond het middaguur komen we aan in Kawaguchiko. Meteen wordt duidelijk dat de regio rond Mt. Fuji geheel is ingesteld op toerisme want het wemelt op het station van de zoekende  toeristen en er is van alles te doen en te organiseren. We zijn nog te vroeg om ons hotel in te kunnen, dus we gaan na een snelle lunch (tosti met een hele bijzondere cappuccino! )

Lunch met een bijzondere cappuccino

... eerst het meer zelf verkennen. Mooi uitzicht in elk geval, hoewel er nog wel zoveel bewolking is dat de beroemde berg zelf vooralsnog onzichtbaar is.

Kawaguchiko meer

We komen een schipper tegen die ons een rondje in zijn wel heel sportieve boot aan biedt.

Raceboot

Omdat we toch nog wat tijd door te brengen hebben, gaan we daar graag op in en we beleven vervolgens de adrenaline rush van de vakantie, fantastisch!

Racen op Kawaguchiko meer

Video: racen op het meer!

We gaan wel 50-60km per uur over het water en maken scherpe bochten, het lijkt wel een kermis attractie. Om daarna weer wat te chillen huren we een ouderwetse waterfiets in de vorm van een zwaan en genieten ook op deze manier van de omgeving.

Waterfietsen op het meer

Aan het eind van de middag is het dan eindelijk tijd om op zoek te gaan naar ons hotel. We bellen ze op om ons met een busje op te halen en we komen terecht in een enorm luxe hotel, op Japanse leest geschoeid. Dat wil zeggen, dezelfde uitgangspunten als in ons kleine bescheiden Minshuku in Tsumago, maar dan super de luxe. Mooie ruime, lege kamers, schuifdeuren, futons op de grond als bedden. Maar dan dat uitzicht: ongelofelijk mooi over het meer met een raam dat de hele breedte en hoogte van de kamer beslaat.

Ons hotel Ramuei met uitzicht op het meerUitzicht vanuit onze kamer

Voor het eten brengen we ook een bezoek aan de baden, het zijn er twee, een binnenbad met sauna en een buitenbad met uitzicht. Typisch Japans ook, het zijn gescheiden baden voor mannen en vrouwen apart. Eerst naar het binnenbad waar je je van top tot teen kan inzepen en schoonmaken om vervolgens schoon in een lekker heet bad of sauna kan ontspannen. Het buitenbad is gesitueerd op de bovenste verdieping en blijkt net de andere kant op te kijken, richting Mt. Fuji. Wat een spectaculair uitzicht, heerlijk genieten in het wel heel erg hete bad. De wolken zijn al een stuk minder en we kunnen de contouren van Mt. Fuji nu al goed ontwaren. Als we klaar zijn met badderen, vlak voor het eten, nemen we nog snel een kijkje op de allerhoogste verdieping waar een uitkijkpost is gemaakt, specifiek voor berg Fuji. En ja hoor, in de schemering laat de beroemde berg zich dan eindelijk aan ons zien!

Mount Fuyi

s avonds worden we meegenomen naar een privé eetkamer waar een super de luxe traditioneel Japans diner wordt geserveerd, compleet met Gamba’s, Waygu beef en nog meer heerlijke (maar voor ons onherkenbare) lekkernijen.

Bijzonder avondeten in ons hotel Ramuei

Het was een onvergetelijke dag, mooie omgeving, prachtig relax hotel en fantastisch uitzicht. Op meer hadden we niet kunnen hopen!

Morgen brengen we nog een dag door hier, we zijn van plan een typisch Hollandse traditie voort te zetten, hier in het Japanse land...

1. Wilma:
    1 augustus 2019
    Super gaaf..bijzonder..genieten met een grote G👍🍀👌
  2. Matthijs:
    2 augustus 2019
    Héé die zwaan ken ik uit de Efteling... Daar zijn jullie dus!!
    Wat maken jullie veel mooie, bijzondere en afwisselende dingen mee. Fantastisch!