Aankomen in Seoul: Jetlag, Samsung en BBQ!

14 juli 2019 - Seoul, Zuid-Korea

Gisteravond vertrokken van Schiphol, vandaag zijn we, 18 uur later, pas geland in Seoul, dankzij het 7 uur tijdsverschil.

Korea, here we come!Sunset op 10 km hoogte

We vliegen over Siberië en China

Tegen de tijd in reizen zorgt voor een behoorlijke jetlag en als je dan nauwelijks hebt geslapen tijdens de vlucht (lag niet aan de voortreffelijke service van Korean Air hoor!) dan hakt dat er behoorlijk in...

First things first: Mobiele WiFi hotspot regelen, geld pinnen en OV chipkaart voor Seoul kopen (ja, in die volgorde, je reist met pubers of niet...;-). Korea is echt super georganiseerd, al dit alles binnen een paar honderd meter buiten de gate en binnen 15 minuten geregeld!

Ff kijken, waar kunnen we onze bagage ophalen???De bagage robot wijst ons gelukkig de weg!

Na een ontbijtje met Franse baquette en croissants (tja, we zijn er pas net en om nu meteen al op de eerste dag met rijst en noodles te gaan ontbijten....), stappen we de trein in naar Seoul. We hebben besloten geen rugzakken te gebruiken dit keer (we worden ook een dagje ouder...:-| ) maar de Eastpack Travelz koffers voldoen perfect voor het reizen in het openbaar vervoer: niet te groot, propbaar en met twee wieltjes makkelijk te vervoeren. We zitten de komende 3 weken continue in bus en trein maar dat gaat vast lukken.

Geen rugzakken meer tijdens deze reis...De Koreaanse OV chip komt in 4 leuke dieren figuurtjes, deze is natuurlijk van Alisha!

Na het uitstappen is het nog maar 10 minuten lopen naar ons hotel, dankzij de WiFi hotspot leidt onze navigatie app ons probleemloos naar onze bestemming. Opvallend is daarbij dat Google Maps in Zuid Korea als een van de weinige landen ter wereld NIET bruikbaar is, dus we hadden voor af de Koreaanse versie gedownload (Navimap).

In het hotel aangekomen hadden we een mooi uitzicht over zowel een mooi oud gedeelte van Seoul met gezellige straatjes en winkeltjes, als een wijk vol met Samsung gebouwen, daar neergezet voor hun eigen arbeiders (Employment for Life).

Samsung appartementen, nrs 101 en 102...Contrast tussen oud en nieuw...

Maar al snel deed de jetlag ons de das om en moesten we eerst even wat uurtjes bijslapen.

Pas laat in de avond waren we mans genoeg om de stad in te gaan om nog wat te eten. Veel leuke restaurantjes om de hoek en we eindigden uiteindelijk in een soort BBQ restaurant waar je aan tafel lekker je eigen vlees mag grillen, met all “you can eat” groente en heerlijke Koreaanse saus erbij! Geen bord of zo, je vlees dopen in de saus en in een slablad wikkelen en meteen opeten!

Cursus Koreaans zou wel handig zijn geweest ;-)Seoul by NightKorean BBQ is best lekker!

Morgen de eerste echte volle dag Seoul met alle bezienswaardigheden en zo, maar de reis is voor ons nu al echt begonnen!

1. Gabi:
    14 juli 2019
    Super cool
  2. Wouter:
    14 juli 2019
    Enjoy and be carefull super holliday
  3. Danielle:
    15 juli 2019
    Leuk geschreven, je hebt er een volger bij!
  4. Nico:
    15 juli 2019
    Welkom in deze kant van de wereld,ik wens je veel vakantie plezier toe en ik zie ook dat je Busan(Pusan} gaat bezoeken,ben er veel geweest met onze veeschepen fijne stadt(ik heb nog een schip in Pusan met de volgende haven Fremantle ,je bent welkom om mee te varen) groeten ook van Ann en aan Pascale en kinderen
  5. Rob den Heijer:
    15 juli 2019
    Ha Nico, wat een kans dan zeg!
    Ben zelf ook wel benieuwd naar Busan, minder toeristisch dan de overige plaatsen, inderdaad gewoon een havenstad!
    Mooie herinneringen heb ik aan onze boottocht op de Kerry express van Singapore naar Darwin! Dat was met Kerst '91, dus 28 jaar geleden (oef!)
    Helaas hebben we niet meer zo'n flexibele agenda als destijds, maar wie weet wat de toekomst nog eens brengt. Groetjes terug aan de familie van ons vieren!